close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כך תבצעו ניקוי ריפודים עם חברה מקצועית

מערכת שורשכו אדר א, תשעו06/03/2016

לעיתים גם פעולות תחזוקה וניקוי שוטפות של הריפודים אינן מספיקות, שכן אלו נוטים לספוח אבק, לכלוך, נוזלים וכתמים למיניהם, החודרים לעומק...

תגיות:

ישנן לא מעט פעולות ניקוי ריפודים שניתן לבצע באופן עצמאי, והדבר אף מומלץ אם יש בידיכם מספיק זמן, חומרים ייעודיים וידע הולם. יחד עם זאת, לעיתים גם פעולות תחזוקה וניקוי שוטפות של הריפודים אינן מספיקות, שכן אלו נוטים לספוח אבק, לכלוכים, נוזלים וכתמים למיניהם, החודרים לעומק. במקרים אלו, ובפרט אם מדובר בריפוד יקר ללבכם, כדאי לפנות אל חברה שמתמחה בתחום ויודעת את מלאכתה. יחד עם זאת, את הבחירה בחברה שכזו מומלץ לעשות באופן מושכל, וכמו כן לבצע מספר פעולות הכנה לפני שאנשיה מגיעים לביתכם.

בחירת החברה

אם נצא מנקודת הנחה שכל חברה המציעה שירותי ניקוי ריפודים אכן מתמחה בתחום, הרי עליכם לבצע מספר בירורים פשוטים. ראשית, היכנסו לאתר האינטרנט ובדקו כמה זמן החברה פועלת, אילו סוגי ניקיונות היא מציעה, באילו חומרים היא משתמשת, וכמו כן עיינו בהמלצות של לקוחות. מטבע הדברים כל ההמלצות שיופיעו באתר יהיו חיוביות, ולכן אם מדובר בריפודים יקרים הדורשים עבודה מיוחדת, הקפידו לבקש מהחברה פרטי התקשרות עם לפחות שני לקוחות שכבר נהנו משירותיה בניקיונות דומים. שנית, בקשו לקבל מהחברה הצעת מחיר מסודרת, בה מפורטים לוחות הזמנים והעלויות בהתאם לפעולות הניקוי שיתבצעו. חשוב להבין שללא הצעת מחיר ברורה עלולות להתגלות "הפתעות" בהמשך הדרך, שיגרמו לחילוקי דעות, למפח נפש ולהוצאות גבוהות מהצפוי. ואם כבר עסקנו במחיר, אין סיבה שלא לבצע סקר שוק, להשוות בין מספר הצעות ולנצל את התחרות בתחום, אך אל תתפשרו על איכות השירות בשביל המחיר הנמוך ביותר.  

איך מכינים את הבית לקראת המנקים

לאחר שבחרתם בחברה מסוימת תוכלו לבקש כי נציגיה יבדקו את הריפודים עוד לפני תחילת הניקיונות, על מנת שיספקו מידע חיוני כגון זמן העבודה הצפוי. לקראת בואם של המנקים לביתכם הרחיקו מהאזור שטיחים ופריטי ריהוט העלולים להינזק בשל שימוש מחומרים, ולשם כך היוועצו בנציגי החברה. אגב, את הווילונות לא חייבים להוריד אך כדאי לקשור אותם בגובה של כמטר עד מטר וחצי מעל לרצפה. כמו כן, מומלץ שלא ישהו באזור הניקוי בעלי חיים, ילדים או מבוגרים בעלי רגישות מיוחדת לאבק. ניתן להשתמש בשואב אבק עוד לפני שמתחיל הניקוי המקצועי, וכך להסיר את השכבות העליונות לקבלת תוצאות יעילות ועמוקות יותר. רוב בעלי המקצוע שמנקים ריפודים וספות מבצעים גם ניקוי שטיחים, כך שתוכלו לשלב את זה בתוך הניקיון של הריפודים. לאחר מכן, במידה שישנם שטיחים שלא ניתן לקפל ולהניח מחוץ לאזור, רצוי מאוד לבקש כי המנקים יניחו כיסויים עליהם להגנה מפני נזילות צבע אל הסיבים. כמו כן, ספרו להם על כתמים מסוימים הדורשים לדעתכם תשומת לב מיוחדת. חשוב לציין כי מרבית החברות משתמשות כיום בחומרים ידידותיים לסביבה שאינם פוגעים בבני אדם, אך בכל מקרה העבודה תתבצע בעזרת חומרים ייעודיים ובהתאם להוראות היצרן.

סיום הניקיונות

לאחר שהסתיימו עבודות הניקוי המתינו עד לייבוש מוחלט מבלי לגעת או להתיישב על הפריטים, ואם תפתחו את חלונות הבית או המיזוג תקצרו את זמן ההמתנה. לבסוף, נצלו את ההזדמנות כדי לקבל מבעלי המקצוע טיפים לתחזוקה נכונה וניקוי יעיל של הריפודים גם באופן עצמאי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה